Telia Parken

Telia Parken skifter navn

Gennem de sidste seks år har Telia og Parken Sport & Entertainment samarbejdet om at udvikle og aktivere Danmarks nationalstadion via navnesponsoratet. Nu er man blevet enige om at stoppe partnerskabet ud fra et ønske om at gå nye veje fra begge parters side. Derfor vil stadion ikke længere hedde Telia Parken fra 31. august 2020, men vil for nuværende igen hedde Parken.

Første fodboldstadion med eget wi-fi
I 2014 skiftede nationalarenaen Parken i København navn til Telia Parken. Det blev startskuddet til et flerårigt samarbejde, der blandt andet har omfattet en digital opgradering af stadionoplevelsen. Allerede i sommeren 2014 blev Telia Parken således det første fodboldstadion i Danmark med eget wi-fi. Det betød, at gæsterne gratis kunne dele videoer, billeder og opdateringer fra kampen eller koncerten. Det trådløse netværk forbliver en del af stadionoplevelsen, også efter Telias sponsorat er løbet ud.

Øget kendskab til Telia

Telia fremhæver, at navnesponsoratet og samarbejdet gennem de seneste seks år, blandt andet har medvirket til at øge kendskabet til televirksomheden:

”Vi er meget stolte over at have lagt navn til Danmarks nationalstadion gennem seks begivenhedsrige år. Engagementet har handlet om meget mere end eksponeringen, hvilket har medvirket til at øge kendskabet til Telia og vores løsninger. Det har været helt centralt for os at udnytte vores kompetencer inden for digitalisering og mobilteknologi til at udvikle Telia Parken, for at gøre noget ekstra for de mennesker, der nyder at komme derinde for at se fodbold eller gå til koncert,” forklarer Telias marketingchef, Christian Preisler.

Parken forbereder sig på fremtiden

Hos Parken Sport & Entertainment ser man tilbage på et vigtigt og fint samarbejde, mens der også er store ambitioner om udvikling af oplevelsen:

”Da vi indgik aftalen med Telia satte det en retning og hævede barren for digital udvikling af stadion og oplevelsen for vores gæster. Vi er nået langt, og der skal lyde en stor tak til Telia for engagementet, den teknologiske udvikling af Parken og helt generelt den gode partnerrejse, vi har været på gennem de seneste seks år. Danmark kigger ind i et årti med massive milliard-investeringer i fibernet, 5G-teknologi og cloud-baserede platformsløsninger, hvilket betyder, at det er afgørende at lave grundige sonderinger af partnermulighederne, inden vi vælger den eller de fremtidige teknologi-partnere til den næste rejse”, udtaler direktør i Parken Sport & Entertainment, Lars Bo Jeppesen.