Telia Parken, luftfoto

New Vision: De første skridt til en ny stadionoplevelse

F.C. Københavns og Danmarks nationalstadion, Parken, får et nyt visuelt udtryk allerede fra den kommende sæson, hvor både A- og D-tribunerne i et samarbejde, kaldet New Vision, skifter markant udseende.

Samtidig bliver der sonderet omkring en eller flere nye stadionpartnere til Parken i fremtiden.

Udvikling af stadionoplevelsen
”Vi er meget stolte over vores stadion, og vi glæder os over, at vi har kunnet igangsætte vores New Vision-projekt, som skal være med til at give vores gæster en ny og bedre oplevelse herinde. Med New Vision har vi inviteret en gruppe af vores vigtigste og største partnere - og også et par nye - med på en rejse omkring udviklingen af vores stadionoplevelse. Første fase vil være synligt allerede fra den kommende sæson, hvor to af tribunerne skifter karakter. Det er samtidig et skridt i retning af at skabe verdens bedste sponsorprodukt, som også er en erklæret ambition hos os,” siger direktør Lars Bo Jeppesen.

Konkret betyder det, at Revolut og DFDS ikke længere vil være på de to tribuner, der i stedet vil blive præsenteret i samarbejde med en række af FCKs største partnere i stil med det, man ser i eksempelvis Champions League eller ved store slutrunder:

”Ligesom vi vil spille med de bedste på banen, så vil vi det også rundt om den. Her har vi fået skabt en ny platform af nogle utroligt stærke brands, som alle er med til at løfte klubben i den retning. Vi har samtidig bevæget os i en mere moderne retning i forhold til udtrykket på vores stadion, hvor vi med New Vision har inddraget inspiration fra de største arenaer og turneringer i verden,” siger Lars Bo Jeppesen.

Sondering af markedet
Som det tidligere er blevet meldt ud, så er samarbejdet med Telia omkring navnepartnerskabet for Parken stoppet efter seks år. Derfor vil den kommende tid blive brugt på at afsøge nye løsninger.

”Det er oplagt at bruge denne mulighed til at sondere markedet efter en eller flere nye stadionpartnere, der kan bidrage til, at udviklingen omkring stadionoplevelsen kan accelereres yderligere. Vi er godt i gang med det arbejde, men det er vigtigere for os at finde den rigtige vej frem, end det er at gøre det hurtigt. Derfor er det også endnu for tidligt for os at sige, hvilken løsning, vi ender med omkring stadionpartnerskabet, her vil vi gerne holde mulighederne åbne,” siger Lars Bo Jeppesen.