Ny billetstruktur: billigere priser

Vi har til forårssæsonen valgt at ændre billetstrukturen, så prisen på udvalgte afsnit sænkes markant med op til 46 %.

Det er et led i vores ønske om flere tilskuere i Telia Parken og skal blandt andet ses i forlængelse af sidste års tiltag med abonnement som alternativ til det velkendte sæsonkort. Vi håber og tror, at det nye tiltag med billigere enkelt-billetter også bringer os et skridt i den rigtige retning.

Nye kamp-kategorier
Fremover koster den billigste voksenbillet 100 kr. eller 120 kr., dvs en reduktion på 46 % hhv. 35 % i forhold til de hidtidige 185 kr.

Forskellen afhænger af, om det er en kategori A-, B- eller C-kamp. Tidligere har prisen for Superliga-kampe været ens, bortset fra DERBY.

Nye priszoner på C-tribunen
En anden ændring er, at vi har øget fleksibiliteten ved at opdele C-tribunens afsnit i tre priszoner. Prisen er sat lidt op på de midterste afsnit, sat ned på de yderste og uændret på de øvrige. Dette - samt priserne for A-, B- og C-kampe - fremgår af oversigten nedenfor.

Mange billigere, færre dyrere
Prisstigningerne på de midterste afsnit er 50 hhv. 35 kr. for B- og C-kampe svarende til 27 % hhv. 19 %. Det vil sige markant mindre, end prisnedsættelsen på de yderste afsnit, men ud fra devisen om at det er "dyrere midt for og billigere i siderne".

Priserne på øvrige tribuner er uændrede, herunder også udeholdets fanafsnit, hvor aftalen er, at prisen følger prisen vores egne stemningsskabende fans på Sektion 12.

Hensyn til sæsonkort og abonnementer
Med den nye billetstruktur har det været vigtigt for os, at billetpriserne stadig står i et rimeligt forhold til den pris, som vores mange sæsonkort- og abonnentholdere betaler. Det mener vi også er tilgodeset ved denne løsning, så der stadig er klare fordele ved sæsonkort (herunder halvårskort) og abonnement, hvis man ønsker at besøge os mere regelmæssigt.

- - - - - -

Vi sætter også pris på debat
Vi vil gerne benytte lejligheden til at takke for de input om billetpriserne, som vi bl.a. får på de sociale medier. Vi læser dem med stor interesse og tager dem med i vores løbende overvejelser om det overordnede mål for os alle: flere tilskuere i Telia Parken.

Vores erfaring gennem årene er, at der ikke altid er en direkte sammenhæng mellem lavere priser og flere tilskuere. Det er væsentligt mere komplekst, men vi tror på, at billetprisen også har en betydning.

Vi ser derfor også frem til at høre reaktionerne på dette tiltag. Vi beder dog om forståelse for, at vi sjældent går ind i længere debatter om emner som dette, for det mener vi ikke, sociale medier er velegnede til. Men allerede på fredag er der mulighed for at tage emnet op, når vi har FCK INSIDE i KB Hallen, og ellers tager vi også gerne debatten via f.eks. vores SLO-team, fanklubben eller fanradioen.