Gå til hovedindhold
Hjem
F.C. København
Det officielle website

Primær navigation

  • Billet & kort
    • Billet.fck.dk
    • Billetter
    • FCK+
    • Matchday Hospitality
    • Abonnement & kort
    • Billet-abonnement
    • Billetter til udekampe
    • Kundeservice
    • FCK Away
    • Udefans
  • Herreholdet
    • Kommende kampe
    • Kampe 2025/26
    • Kamparkiv
    • Førsteholdet
    • Kalender
    • 3F Superligatabel
    • Fodboldafdelingen
    • Talentafdelingen
    • Nummer 10
  • Kvindeholdet
    • Seneste nyt
    • Kampe 2024/25
    • Førsteholdet
    • Staben
    • Ligatabel 2024/25
    • FCK Fanshop
    • Partnermuligheder
  • Vi er København
    • Strategi
    • For KBH
    • Brand
  • TV.FCK.DK
  • Partner
    • Hospitality
    • Eksponering
    • Kampagne
    • Kvindeholdet
    • De Blå og Hvide Sider
    • Netværk
    • Møder & events
  • Shop
    • Nye produkter
    • FCKFANSHOP.DK
  • Mere
    • FCK Børnefodbold
    • Klubsamarbejde
    • Træn med FCK
    • Spil med FCK
    • Familietribunen
    • Fans
    • FCK Historie
    • FCK Media
    • Om FCK
    • Parken
    • Nyhedsarkiv
  • English
Like os på Facebook Snap os - fc_kobenhavn Følg os på Instagram Abonnér på YouTube Følg os på Twitter
Tilmeld til nyhedsbrev
Søg
Tryk på Enter for at søge eller ESC for at lukke

Vi er København

KOMMERCIELT

  • Strategi | Vi er København
  • Fodbolden
  • Kommercielt
  • Strategisk fundament
KOMMERCIELT

VÆKSTE FCK'S KOMMERCIELLE FORRETNING

Overskriften for strategien er koncentration om den kommercielle kerneforretning i F.C. København – gentænkt i en moderne form og arbejdsgang. 

Gennem en investering mere end 100 mio. kr. i faciliteter og kommercielle tiltag vil vi over de næste 5 år frem mod 2027 implementere en række tiltag, der vil løfte den årlige kommercielle omsætning i F.C. København med minimum 100 mio. kr. til over 350 mio. kr. i 2027.  

Flere dele af kerneforretningen, som eksempelvis entré og merchandise, er allerede inde i en fantastisk positiv udvikling, som vi skal fastholde og bygge videre på.​

Totaloplevelsen for vores gæster skal beriges yderligere, så vi fastholder og tiltrækker endnu flere F.C. Københavnere hvad enten de er fans, sponsorer eller partnerskaber. ​Det er derfor nødvendigt at fokusere på forretningsområder, der sikrer en forbedret totaloplevelse i Parken. 

Fokus rettes mod fire strategiske prioriteter, der foruden direkte kommerciel vækst i den kommende periode, også i fremtiden vil skabe endnu bedre vækstvilkår for områder som entré, merchandise og sponsorater. 

Hospitality & Partnerskaber ‣

Totaloplevelsen / fans ‣

Mediehus  ‣

Parken ‣

 

.

Hospitality & Partnerskaber

København ses verden over som en gastronomisk  hovedstad, hvilket skal afspejles i Parken. Det skal være en  oplevelse at spise og drikke i Parken såvel som at se  fodbold eller gå til koncert. Derudover skal adgangen til  VIP-sæder gøres fleksibel og digital, så man både kan købe  adgang til enkelte kampe og til en sæson med og uden bespisning.​

Derfor investeres der i perioden frem mod 2027 – ud af en samlet investeringsramme på +100 mio. i Parkens faciliteter – et stort  to-cifret millionbeløb i at løfte rammerne for lounges, barer, sæder og køkkener. Det giver et nyt og markant mere  variabelt niveau. Derudover kommer vi til at arbejde med  strategiske partnerskaber på VIP-udviklingen i Parken.

Vores top lounges skal være i international klasse og  rumme den højeste kvalitet på alt fra mad til indretning. 

.

Totaloplevelsen / Fans

I sæsonen 2022/23 forventes tilskuergennemsnittet at nå  25.000 til F.C Københavns hjemmekampe i 3F Superliga. Det  er vi meget stolte af, og den udvikling skal vi fastholde og udbygge ved at gøre totaloplevelsen endnu bedre, når man besøger Parken. Fra ankomst til  afgang.  ​

Det er med baggrund i dette,  at vi har valgt selv at overtage F&B  og rengøring i Parken, og frem mod 2027 bliver der investeret i en  række nøgleprojekter omkring boder, faciliteter og  adgangsforhold.

Det vil ske på toppen af de allerede igangsatte projekter  som relancering af FCK Fanshop, Wi-Fi i samarbejde med 3 og GlobalConnect, nye F&B muligheder i samarbejde med Gasoline Grill mm.

.

Mediehus

F.C. København har over de seneste 10 år opbygget FCK  Media, der leverer højkvalitets content, som især på  videoindhold er  best-in-class i Skandinavien og  internationalt anerkendt. ​

På tværs af de primære platforme har vi en følgerskare på cirka 600.000 og er derudover et attraktivt Top-10 medie på  Facebook og Instagram målt på interaktioner og video-visninger i Danmark. ​

FCK Media er blevet en stærk del af forretningen der i 2022 bidrager med en to-cifret millionomsætning ift. partnerskaber og øvrige brand-samarbejder. Kampagner, data og analyse, samt content, er blevet væsentlige aktiver i salget og aktivering af kommercielle partnerskaber, men også et af vores vigtigste  markedsføringselementer til salg af billetter, sæsonkort/abonnementer og  merchandise.​

I den fremtidige konsolidering af F.C. København som  mediehus vil vi se på flere muligheder for at udvikle os yderligere. Eksempelvis via nye kanaler, forretningsmodeller omkring content (abonnement mv.), samt FCK Media som bureau.

.

Parken - Danmarks Nationalstadion

Vi skal som Danmarks Nationalstadion hæve frekvensen af de  store events i Parken.

Parken er over de sidste 20 år i stigende  grad blevet et symbol med F.C København snarere end  Nationalstadion, men Parken er og har været et ikonisk  og  nationalt sportsligt samlingspunkt i over 110 år. ​

Parken er i dag Nordeuropas mest bynære stadion med en  central beliggenhed, hvilket har en række fordele i forhold til  offentlig transport og cykelafstand, men også ulemper i  forhold til parkering. ​

Via strategiske investeringer kan vi udnytte beliggenheden  markant bedre end i dag. Derudover skal kvaliteten af  plænen løses en gang for alle, hvorfor vi laver den til dato  største investering i Parkens plæne, der skal totalrenoveres i vinteren 22/23.

Et fundament for  arbejdet bliver at give Parken en mere  bæredygtig profil. Vi er begyndt via samarbejdet med Stop Spild Lokalt, og der er også store muligheder på  energiområdet, som vi har igangsat undersøgelser af.

 

Dyk ned i strategien her

Sportsligt
Strategisk fundament

Bliv en del af nordens største sportsbrand

Partner.FCK.DK
  • Unisport

Footer-menu

  • Holdet
    • Spillere
    • Fodboldafdelingen
    • Talentafdelingen
  • Kampe
    • Kommende kampe
    • Kamparkiv
    • 3F Superligatabel
  • Billetter
    • Køb billetter her
    • Billetinfo
    • Abonnement
    • Sæsonkort
  • Om FCK
    • Nyheder
    • Partner
    • Presse
    • Kontakt
  • Links
    • Parken.dk
    • Parkenstadion.dk
    • B1903
    • KB
  • © F.C. København
  • Cookies
  • Privatlivspolitik
http://www.b1903.dk/KB logo
ECA