Liveblog fra Glasgow-turen

Her kan du følge med på turen til Glasgow, hvor F.C. København spiller årets første testkamp tirsdag kl. 21 dansk tid på Ibrox Stadium.

En kamp, du kan se her i appen og på tv.fck.dk, hvis du er kortholder/abonnent eller har et FCK+ abonnement. Det gælder i øvrigt alle vores seks testkampe i opstarten.

Truppen flyver til Skotland tirsdag formiddag og hjem igen onsdag eftermiddag, og vi opdaterer jævnligt denne blog med tekst og billeder, men kun for dig som har downloadet FCK-appen.

Livebloggen er et supplement til vores øvrige normale content her i appen og på sociale medier. Den blev bragt i FCK-app'en og senere delt på fck.dk.

Onsdag kl. 14.30
Vi er tilbage i København nu efter en stille og roligt flyvetur på 1 time og 20 minutter - sådan er det, når man har medvind - og dermed siger vi farvel og tak for denne gang fra livebloggen.

Onsdag kl. 11.30
The waiting game... der er planmæssig afgang fra Glasgow kl. 12 (dansk tid, dvs kl. 11 lokal tid), og det varer nok ikke længe, før vi får lov at boarde og sætte kursen mod København.

Onsdag kl. 10
Så er morgenkaffen drukket, og det er tid til at tjekke ud af hotellet og køre til lufthavnen. Vores kit managers og et par andre fra staben er allerede kørt med al bagagen, som det jo tager ekstra tid at tjekke ind.

Vi rejser hjem i smukt vejr her i Glasgow - hjemme venter nu et par træningsdage torsdag og fredag, inden turen går til Prag på lørdag.

Tirsdag midnat
Spillerne er tilbage på hotellet til et sent aftensmåltid, og stemningen er fin og afslappet efter en generelt godt gennemført kamp.

"Vi kunne godt have skabt lidt flere chancer i de perioder, hvor vi havde meget boldovertag, og så gav vi et par chancer for meget væk midt i 2. halvleg," sagde Neestrup, som alt i alt dog var fint tilfreds med indsatsen og udbyttet af kampen.

I morgen er der afgang fra hotellet kl. 10.15 (dansk tid) og flyafgang fra Glasgow kl. 12.00 med forventet ankomst i København ved 13.30-tiden. Så er det hjem og hvile, inden den står på træning igen torsdag og fredag inden vores næste testkamp i Prag på lørdag kl. 15.00.

Tirsdag 23.00
De sluttede 2-2! Skotterne lavede selvmål på endnu et Sørensen-hjørne ti minutter før tid.

Tirsdag kl. 22.35
Kevin Diks udlignede for lidt siden, da han headede et Christian Sørensen-hjørne i nettet, men kort efter bragte Cyriel Dessers Rangers foran 2-1.

Tirsdag kl. 22.05
Vi skiftede som planlagt otte i pausen og spiller nu med Dithmer - Ankersen, Vavro, Diks, Sørensen - Diogo, O Højlund, Lerager - Roony, Orri, Elyounoussi

Tirsdag kl. 21.50
Pause i Glasgow, hvor vi først og fremmest beklager de tekniske problemer med vores livestream, men vi hører hjemme fra, at det skulle virke nu.

Vi har heller ikke kunnet opdatere her i livebloggen før nu, men meget kort fortalt, så dominerede Rangers det første kvarter og kom foran efter 13 minutter ved Rabbi Matondo. Her kunne man tydeligt se, at det er vores første kamp i et par måneder.

Som halvlegen skred frem, kom vi dog bedre og bedre med og havde også et par udmærkede forsøg, men skotsk pauseføring på 1-0. Efter planen skifter vi otte mand til 2. halvleg, men mere om dette når den går i gang.

Tirsdag kl. 20.50
Lidt billeder fra opvarmningen - nu venter vi bare til kickoff til årets første kamp! Her er ganske pænt med tilskuere, men svært at vurdere, om vi er oppe på de +20.000, som de håbede på.

Tirsdag kl. 20.30
Vi skylder et svar på den næsten umulige "kampdagsquiz" med de otte unge spillere fra La Manga i 2006. Det blev ikke letterre af, at man vist ikke kan "forstørre" billedet i appen...

Men de er fra venstre: Morten Bertolt, Jeppe Brandrup, Jamil Fearrington, Nicklas Svendsen, Martin Bernburg, Thomas Villadsen, William Kvist og Mads Torry

Mens vi for et kort øjeblik er ved ting, der ikke handler om aftenens kamp - tjek lige fckfanshop.dk, for nu er vinterudsalget i gang!

>> fckfanshop.dk

Tirsdag kl. 20.10
Rangers har også delt deres start-11'er.

Tirsdag kl. 20.00
Spillerne gør sig klar i omklædningsrummet - og som du kan se, spiller vi i aften i den sorte udebanetrøje.

Tirsdag kl. 19.50
Holdet - de fleste efter planen spiller 45 minutter, mens et par stykker fortsætter lidt længere.

Tirsdag kl. 19.40
Ankommet til Ibrox, der byder på en virkelig lækker bane.

Tirsdag kl. 19.15
Så er der afgang til stadion...

Tirsdag kl. 18.15
Til "pre-match-meal" kunne vi følge med i, hvordan det går Elias Achouri, der starter inde for Tunesien i deres første AFCON-kamp mod Namibia.

Efter vores egen kamp i aften er der sen middag på hotellet omkring midnat, så depoterne kan blive fyldt op efter aftenens anstrengelser. Og midnat, det er lokal tid, men kl. 1.00 dansk tid - vi er jo en time "bagefter" dansk tid, så klokken er lige nu kun 17.15 herovre.

Tirsdag kl. 17.20
Ventetiden kan være lang på en kampdag, så inspireret af at Rangers FC i går kom hjem fra 5-6-dages ophold på La Manga, så har vi gravet i arkiverne efter billeder fra nogle af de år, hvor vi også holdt vinter-træningslejr nede i det vindblæste hjørne af Spanien.

Her er en lille kampdagsquiz, som nok hører til i den svære ende, men du skal nok få svaret inden kickoff i aften.

Hvem er de otte "unge" på billedet her?? Vi kan røbe så meget, at billedet er fra januar 2006 - og nogen havde allerede fået officiel FCK-debut, mens andre aldrig fik det.

Foto: Carl Redhead, fck.dk

Tirsdag kl. 15.30
Frokosten er sat til livs, og nu står den som sædvanlig på hvile og behandling for spillerne på Crowne Plaza Hotel, hvor truppen også boede før Celtic-kampen i 2020. Forhåbentlig bliver vi ikke igen vækket af brandalarmen i morgen tidlig, så alle må ud og fryse på parkeringspladsen ved Clyde-flodens bredder.

Kl. 17.30 er der "pre-match-meal", og kl. 19 en kort gåtur ved hotellet efterfulgt af et taktikmøde og busafgang til Ibrox Stadium.

Det er en kort køretur på ca. 10 minutter, og man kan i øvrigt se Ibrox fra hotellet - i baggrunden bag den store bygning med glasfacaden ved flodbredden (Glasgow Science Center).

Tirsdag kl. 13.45

Mohamed Elyounoussi følger sig næsten hjemme... han har jo boet to år her i Glasgow, da han spillede for Celtic, så han får nok en "varm" velkomst af Rangers-fansene i aften. Her viser han, hvor han boede og løb ture i Glasgow.

Tirsdag kl. 13.30

Så er vi landet i Glasgow efter en stille og rolig flyvetur, og når vi har fået al bagagen, er der en bustur på en lille halv time til hotellet, hvor frokosten venter.

Tirsdag kl. 11.20
Vores "dækhistorie" er ved at være slut her i lufthavnen, hvor hjulet - hvor der sad et stort søm efter flyets seneste rejse - er nu skiftet, så vi er klar til afgang om lidt.

Efter at have holdt længe i solen, slipper vi for at skulle gennem "de-icing", inden vi kan lette med kurs mod Glasgow. En tur på ca. 2 timer, hvilket er lidt længere end normalt, da der er modvind hele vejen.

Funfact: Rasmus Falk er den eneste, som også var i truppen, da vi senest spillede i Glasgow for knap tre år siden (27. februar 2020 mod Celtic).

Tirsdag kl. 10.40
Boarding og flyafgang er udsat lidt, fordi de er nødt til at skifte et hjul på flyet - eller i hvert fald et dæk.

Under det rutinemæssige sikkerhedstjek opdagede man noget, der havde sat sig fast i dækket, og det skal selvfølgelig ordnes. Og det er jo betryggende, at sikkerheden er i højsædet, selv om det forsinker afrejsen, men nu har alle fået lov til at boarde flyet, så mon ikke vi snart er klar.

Tirsdag kl. 10.00
23 spillere er med på turen til Glasgow, og trænerne har på forhånd sagt, at ingen skal spille 90 minutter i aften - nogle får 45, andre får 60 minutter, fortalte Stefan Madsen i går.

Fire af spillerne er fra vores U19-trup: #37 Cornelius Olsson, #42 Thomas Jørgensen, #45 Tristan Andrew samt #47 Victor Froholdt.

Læs trupstatus her.

Tirsdag kl. 9.15
Morgenmad på restaurant Sommelier i afgangshallen - Lerager, Ankersen, Sørensen og Claesson er blandt "the early birds", mens bussen fra Nummer 10 endnu er på vej.

Tirsdag kl. 9.00
De første er ankommet til lufthavnen, og her får Lerager og Ankersen deres boardingkort, mens Søren Eriksen - og hans kollega Michael Jensen - knokler med at tjekke al bagagen ind til turen. Der er forhåbentlig masser af varmt tøj...

Tirsdag kl. 8.30
Busafgang fra Nummer 10 - for dem, som ikke tager direkte i lufthavnen, hvor der er morgenmad kl. 9.00, inden det chartrede Boeing-fly fra Jettime ifølge planen letter kl. 10.30.