Billetinfo om de tre sidste hjemmekampe

Til sæsonens sidste tre hjemmekampe mod Brøndby IF, AGF og FC Nordsjælland må vi have en væsentlig højere kapacitet i Telia Parken end de hidtidige 500, men vi kender først det endelige tal i midten af næste uge.

Opdatering: Flere forhold er ændret i denne udmelding fra 7. juli 2020

Vi ser frem til at invitere sæsonkortholdere, abonnenter og partnere til fodbold igen, men det er ikke sikkert, at alle interesserede kan få pladser til alle kampe. Og under alle omstændigheder skal en række regler følges af hensyn til Covid-19 smittefaren.

Den første hjemmekamp er næste søndag den 12. juli, kl. 18.00 mod Brøndby, og selv om vi ikke kender den endelige kapacitet, sætter vi nu en procedure i gang for at få overblik over billetinteressen til de tre hjemmekampe.

Derfor er det vigtigt, at alle sæsonkortholdere og abonnenter læser og forholder dig til den mail, I får i dag.

Fordeling af billetter
Planen er at fordele billetterne mellem sæsonkortholdere/abonnenter og partnere på en måde, der i store træk afspejler den normale fordeling til en hjemmekamp. Der er ikke salg til udefans.

Alle billetter er personlige og kan ikke videredistribueres. Alle pladser er nummererede og ydermere opdelt i sektioner á 500.
  
Betaling for billetter
Hvis du har valgt øget gentegningsrabat eller doneret til fanområde, så skal du IKKE betale. Har du valgt fuld refundering for dit sæsonkort eller sat dit abonnement i bero, så skal du betale, men du indgår på lige fod med øvrige i proceduren for tildeling af pladser. Prisen er 150 kr. på langsiden og 100 kr. på endetribunerne til hver af de tre kampe.

Prioritering af kampe
Vi ønsker at fylde hvert et muligt sæde og beder derfor alle sæsonkortholdere og abonnenter om at fortælle, hvilke af de tre sidste hjemmekampe, som I ønsker at komme til. Og så er det selvfølgelig vigtigt, at I også kommer – eller melder fra, så andre kan få chancen. Hvis du ikke benytter din billet eller melder fra via Kundeservice, vil du ikke blive tilbudt til de resterende kampe.
 
Kort & abonnement: loyalitetspoint og rotation 
Vores håb er, at sæsonkortholdere og abonnenter med flest loyalitetspoint kan komme til mindst 2 ud af de 3 kampe, men det afhænger af den endelige kapacitet. Under alle omstændigheder ønsker vi også, at alle får chancen for at komme til mindst én kamp, og derfor har vi aftalt en "rotations-procedure" med vores fan-repræsentanter:
 
I dag sender vi e-mail til alle sæsonkortholdere og abonnenter og beder jer melde tilbage, hvilke hjemmekampe I ønsker at komme til. Fristen for at svare er mandag den 6. juli, kl. 10.00.

Hvis der til den første hjemmekamp er flere ønsker, end vi har pladser til, så fordeler vi billetterne efter loyalitetspoint. De, der ikke får billet til den kamp, kommer først i køen til den næste hjemmekamp, som de ønsker at komme til. (Se også FAQ nedenfor).
 
Sæsonkortholdere & abonnenter - læs jeres mail!
Vi kontakter sæsonkortholdere og abonnenter via den e-mail, som jeres kort/abonnement er oprettet med på billet.fck.dk. Denne mail skal læses, og det er et must, at du via en formular i mailen giver besked om, hvilke af de tre hjemmekampe, du vil komme til. Det er vigtigt for det videre forløb, at du svarer senest mandag den 6. juli, kl. 10.00.

Bemærk dog, at kampene mod AGF- og FC Nordsjælland først forventes fastlagt i løbet af næste uge, men som udgangspunkt ligger de søndag den 19. og 26. juli.
 
Vigtige retningslinjer for at reducere smittefaren
Denne artikel indeholder kun information om selve billetproceduren. Alle, der får billetter, får senere en særskilt e-mail om adfærds- og sikkerhedsregler m.m., og de vil også fremgå af fck.dk og vores sociale medier.

Der er en række særlige regler, som vi ikke har været vant til, når vi går til fodbold, men som er ekstremt vigtige i den situation, som samfundet befinder sig i lige nu.

Vi forventer, at alle sætter sig grundigt ind i reglerne og også efterlever dem til punkt og prikke. Ellers kan det medføre bortvisning fra stadion.

>> Læs også den seneste udmelding fra Lars Bo


FAQ
 
Hvor mange kampe får jeg tilbudt?
Det afhænger af dine loyalitetspoint samt af hvor mange, der ønsker billet til de tre hjemmekampe i forhold til den tilladte kapacitet.

Hvis der f.eks. er 10.000, der ønsker billet til Derby-kampen, og der er under 10.000 pladser til sæsonkortholdere og abonnenter, så tildeler vi til dem med flest loyalitetspoint. De kommer herefter bag i køen til AGF-kampen, hvor vi først tildeler billetter (efter loyalitetspoint) til øvrige. Men den kamp er måske kun ønsket af ca. 2.000 af de sæsonkortholdere/abonnenter, der ikke ønskede eller fik billet til Derby, og så vil der stadig være mange billetter til fordeling efter loyalitetspoint blandt de, der også var til Derby.

På samme måde med FC Nordsjælland-kampen. De fans, der slet ikke har været til nogen af de to første hjemmekampe, kommer først i køen, og resten fordeles efter loyalitetspoint.

Hele ideen med denne model er, at dem med flest point kommer til flest mulige kampe – men at fans med færre point også skal kunne komme til mindst én kamp.
 
Kan jeg få billet, selvom jeg har fået refunderet mit sæsonkort eller sat mit abonnement i bero?
Ja. Alle sæsonkortholdere og abonnenter er taget i betragtning i denne løsning, hvor det er loyalitetspoint og dermed loyalitet over længere tid, som kvalificerer dig til at kunne få/købe en billet. Forskellen er, at du skal betale for billetten, hvis du er blevet refunderet eller har sat dit abonnement i bero. 
 
Hvor vil jeg få tilbudt plads?
Du kan ikke forvente at få din normale plads eller tribune. Det skyldes den indretning af tribunerne, vi er nødt til at foretage for at opfylde Covid-19 sikkerhedsreglerne.

Præcisering: Du vælger selv din plads i billetsystemet - men det er stadig ingen garanti for, at du kan få den plads, du ønsker
 
Kan jeg sidde sammen med andre?
Kun personer der deler husstand kan få pladser lige ved siden af hinanden, og det gælder højst fire personer, som alle skal være sæsonkortholdere eller abonnenter. Det skal i givet fald bestilles i samme transaktion, ellers kan vi ikke løse det.

Præcisering: Dette er ændret, så I ikke kan sidde lige ved siden af hinanden uanset om I er fra samme husstand
 
Hvornår ved jeg, om jeg kan komme til kamp?
Det første du skal gøre er at læse din mail, hvis du er sæsonkortholder eller abonnent. Der kan du bekræfte, hvilke kampe du kan og vil deltage i.

Når vi kender kapaciteten, så tildeler vi efter loyalitetspoint til Derby den 12. juli. Hvis du har point nok til at blive tilbudt en billet, så kontakter vi dig og beder dig bekræfte, at du stadig ønsker en billet.

Bekræfter du dit ønske, får du en e-mail med et link til billet.fck.dk. Hele forløbet sker i dagene op til kampen, og p.t. kender vi desværre ikke de præcise tidspunkter - så hold øje med din e-mail samt FCK.DK.

Hvad med Istanbul Basaksehir-kampen?
Det er endnu ikke afklaret, hvor mange tilskuere der må være til denne kamp. Nærmere info følger, så snart det er besluttet.

Flere spørgsmål?
I givet fald beder vi dig venligst kontakte os på kundeservice@fck.dk.