
Støt Røde Kors med en specielt designet FCK T-shirt og hættetrøje
F.C. København indgik sidste år et strategisk partnerskab med Røde Kors Danmark og har i mange år også arbejdet tæt sammen med Røde Kors Hovedstaden om blandt andet en julefest i Parken.
“En central del af partnerskabet er, at vi gerne vil udnytte vores muligheder for at styrke Røde Kors’ arbejde økonomisk samt øge opmærksomheden om deres nationale og internationale arbejde,” fortæller Mikkel Grove-Lindsted, kommerciel direktør i F.C. København.
“Derfor er vi glade for, at musiker og FCK-ambassadør Thor Farlov gerne ville være med i en designproces sammen med Amin Chiakha, hvor vi har udviklet og produceret 500 T-shirts og et mindre antal hættetrøjer, hvor indtægterne fra salget går ubeskåret til Røde Kors.”
“Vi er glade for, at F.C. København i mange år har hjulpet med at skaffe midler til vores arbejde herhjemme og rundt om i verdens brændpunkter,” siger Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors Danmark.
“Jeg ville ønske, at vi kunne sige, at det ikke er nødvendigt, men vi lever i en tid, hvor behovet ikke ser ud til at blive mindre, og derfor håber jeg, at dette tiltag også bliver taget godt imod.”
T-shirten koster 249 kr., og hættetrøjen koster 599 kr., og begge sælges fra F.C. Københavns Fanshop på Øster Alle og via webshoppen på fckfanshop.dk.

>> Læs mere om FCK’s strategiske partnerskab med Røde Kors