Telia Parken udefra

Jacob Lauesen bliver Kommerciel Direktør i FCK

F.C. København har fået ny Kommerciel Direktør i skikkelse af Jacob Lauesen, der kommer fra en stilling som Director, Brand Marketing and Development i klubben, hvor han har været siden sommeren 2018.

Lauesen kommer i sin nye stilling til at overtage en del af ansvarsområderne fra den tidligere salgsdirektør, Alex Rasmussen.

”Jeg er meget, meget glad for, at Jacob har valgt at sige ja til den nye stilling og de udfordringer, der følger med," siger Katja Moesgaard, COO i FCK og Parken Sport & Entertainment.

"Der er ingen tvivl om, at med den aktuelle Coronakrise, så er det en vanskelig opgave, men vi mener, at han er den helt rigtige til at få os bedst muligt gennem den udfordring."

"Jacob er enormt stærk på data og digitalisering, hvor klubben er inde i en rivende udvikling med ham som et vigtigt omdrejningspunkt. Her har han blandt andet været medvirkende til at øge vores tilskuersnit markant, ligesom vores salg af merchandise har fået et stort løft."

”Vi har valgt en organisatorisk løsning, hvor Jacob overtager ansvaret for vores kommercielle partnerskaber og hospitality sales. De største partnerskaber bliver i tæt samarbejde med mig, og vi vil gerne løfte os yderligere på det område."

"Vi kan, trods de udfordringer, der er for alle lige nu, se en meget positiv rejse for os med vores Strategi 19+ som udgangspunktet. Vi har allerede en række stærke strategiske partnerskaber med Carlsberg, Unibet, adidas og Netcompany, og vi bliver hele tiden skarpere og skarpere på det område. Her skal Jacob være med til at løfte os yderligere,” siger Katja Moesgaard.

Jacob Lauesen har tidligere i karrieren arbejdet for blandt andre DBU, ligesom han har arbejdet med digitalisering af nogle af de største venues og live-entertainment brands i USA.

”Jeg ser det som en stor tillidserklæring, og jeg er både meget stolt og meget ydmyg omkring opgaven. FCK er absolut i toppen, når det handler om sportsbrands i Skandinavien ,og både omgivelserne og vi selv har enormt høje forventninger til os," siger Jacob Lauesen.

”Vi har det seneste halvandet år været i gang med en større omstilling med fokus på digitalisering, og vi ser allerede de første resultater af det omkring tilskuertal, men vi er også kommet rigtigt godt efter det på partnerområdet allerede."

"Vi har haft masser af gode cases med vores største partnere, og vi bliver hele tiden dygtigere. Vi har rykket vores marketing, kommunikation og salgsafdeling meget tættere sammen, og så har vi investeret meget i analysedelen. Det giver os et klart løft, og vi skal i fællesskab tage flere skridt frem på det område. Det er en spændende opgave, som vi er i fuld gang med,” siger Jacob Lauesen.