FCK går ind i magasinbranchen

Når F.C. København søndag den 20. november tager imod AGF i PARKEN vil de mange tusinde FCK-fans som de første i landet kunne købe et helt nyt magasin om F.C. København og FCK Håndbold.

Magasinet er et samarbejde mellem F.C. Københavns moderselskab, PARKEN Sport & Entertainment A/S, og Advice A/S, som i forvejen udgiver en række livsstilsmagasiner landet over.

Magasinet, der endnu ikke er navngivet, bliver på over 100 sider i høj papirkvalitet, og det vil udkomme mindst fire gange om året.

Udgiverne har ambitioner om at udvikle et magasin, der i form og indhold udfordrer den gængse måde at tænke magasin på. Omdrejningspunktet bliver naturligvis de personligheder, som udgør FCK-universet på banen, i kulisserne og på lægterne på Danmarks nationalstadion.

- Vi har overvejet muligheden gennem et par år, og nu har vi fundet en seriøs partner med dokumenteret erfaring fra magasinbranchen. Der er ufatteligt mange gode historier i FCK, og nu får vi en spændende og solid platform at fortælle dem fra, siger Flemming Østergaard, bestyrelsesformand i F.C. København.

FCK er et stærkt brand
Administrerende direktør i Advice, Anders Bruun, er begejstret for udsigten til at lave et magasin med og om F.C. København.

- Vi har allerede i startfasen konstateret, at folkene i F.C. København er meget bevidste omkring klubbens profil i offentligheden, men også, at de har en god portion selvironi. F.C. København er Danmarks suverænt stærkeste sportsbrand, og alle har tilsyneladende en holdning til klubben. Den opmærksomhed vil vi naturligvis arbejde videre med i magasinet, som helt klart vil få mere kant end traditionelle sports- og livsstilsmagasiner, siger han.

Med over 100 sider per nummer bliver der plads til ganske store armbevægelser i det nye magasin. Læserne kan således se frem til lange, velskrevne temaartikler, korte "statements", lækre fotoserier, spillerportrætter og sandsynligvis også lidt godmodige drillerier.