F.C. København og Carlsberg forlænger aftale

PARKEN Sport & Entertainment og Carlsberg indgik i 1999 en 4-årig aftale, der blandt andet omhandler hovedsponsoratet i F.C. København samt en leveringsaftale til nationalarenaen PARKEN. Samarbejdet har udviklet sig så positivt, at parterne nu er blevet enige om en forlængelse på yderligere fire år, hvilket indebærer, at F.C. København spiller med Carlsberg-logoet på brystet i hvert fald frem til 30. juni 2007.

-Såvel F.C. København som PARKEN har udviklet sig kolossalt i de senere år, og Carlsberg har været en værdifuld samarbejdspartner i den positive udvikling. Derfor er det også med tilfredshed, at jeg kan konstatere, at vi er nået til enighed om en længerevarende aftale, der afspejler det niveau, som F.C. København og PARKEN har i dag, siger Flemming Østergaard, bestyrelsesformand i PARKEN Sport & Entertainment.

Han oplyser, at klubben løbende har fået henvendelser fra en række større internationale virksomheder angående hovedsponsoratet i F.C. København, men i sidste ende blev det allerede velfungerende samarbejde med et af Danmarks mest kendte og respekterede internationale brands, Carlsberg, afgørende for klubbens valg.


Carlsberg til store begivenheder
For Carlsberg er det en væsentlig pointe, at samarbejdet med F.C. København nu bliver på minimum otte år:

- "Carlsberg ønsker fortsat at være en meget synlig del af dansk og international fodbold, og aftalen med F.C. København er et vigtigt element i den strategi. Vi har været meget tilfredse med udviklingen i F.C. København, og vi er overbeviste om, at klubben vil fortsætte den positive sportslige udvikling. Vi synes F.C. Københavns visioner er spændende, og vi vil gerne være med til at realisere dem i de kommende år og samtidig bevare konsistens i et allerede velfungerende samarbejde. Carlsberg er stolt af at kunne kalde sig hovedsponsor for F.C. København. Det er to virksomheder, som på mange måder ligner og supplerer hinanden. Begge virksomheder trives i et dynamisk miljø som er præget af hård konkurrence og begge har trofaste fans og kunder, som vi begge værdsætter meget højt" siger marketingdirektør i Carlsberg Danmark, Ken Andersen og fortsætter:

- "Derudover har det naturligvis spillet ind, at PARKEN er stedet for nogle af de absolut største underholdningsbegivenheder i Danmark, og vi har naturligvis villet sikre os, at PARKENs mange hundredetusinde gæster til eksempelvis fodbold og koncerter kan nyde Carlsbergs produkter."

Parterne ønsker ikke at offentliggøre det økonomiske omfang af den 4-årige aftale.