Byens hold møder kaffemestrene fra Torino

To år efter Atalantas nederlag til FCK i kvalifikationen til Europa League er der italiensk comeback i Telia Parken. Denne gang vil det dog foregå uden for banen og i samspil med Byens Hold. Et nyt samarbejde mellem F.C. København og det italienske kaffefirma Lavazza vil snart tilbyde nye kaffeoplevelser til fodboldfans, koncertgæster og alle andre, når de igen kan lægge vejen forbi Danmarks nationalstadion.  
 
Når Telia Parken igen kan åbne op under normale forhold, bliver det med italiensk kaffe af topkvalitet til de mere end 500.000 årligt besøgende. Den familieejede kaffevirksomhed Lavazza har indgået et samarbejde med F.C. København, som betyder, at Telia Parkens kaffemaskiner fremover brygger Italiens mest populære kaffe.

Dedikation, autenticitet og innovation.
Fællesnævnerne for det nye samarbejde er dedikation, autenticitet og innovation.

FCK og Lavazza har en fælles ambition om at være bedst, og det kræver hårdt arbejde og erfaring. Lavazza har siden 1895 skabt balancerede og ensartede smagsoplevelser ved at sammensætte nøje udvalgte kaffebønner fra de bedste kaffeområder i verden og langtidsristet dem til en smag, der har gjort Lavazza til en af verdens mest anerkendte kaffeproducenter. 

Kaffe er danskernes liga
Lavazza købte i 2015 Merrild Kaffe og styrkede dermed sin position i Danmark, og samarbejdet med F.C. København er et led i at udbrede italiensk kaffepassion til danskerne.

”Lavazza har en lang tradition for at være en del af mange internationale sportsbegivenheder," siger Peter Falk, administrerende direktør hos Lavazza Danmark. 

"Vi danskere er i superligaen, når det gælder indtagelse af kaffe, og vi er stolte over, at Lavazzas nu også er en del af den største danske sportsscene sammen med F.C. København. Vi glæder os over, at vores kaffe bliver en del af store, fælles oplevelser. Hvad kan være mere passende, end at italiensk kaffe ledsager de store følelser i den flotte arena,” siger Peter Falk. 

F.C. København glæder sig også over det nye samarbejde:

”Vi ønsker at give alle vores gæster den bedst mulige oplevelse, og vi ved, at københavnerne sætter stor pris på kvalitet – også når det gælder deres kaffe. Nu har vi allieret os med en af verdens allerbedste på området, og vi glæder os meget til at dele store oplevelser med Lavazza og vores gæster,” siger kommerciel direktør i FCK, Jacob Lauesen.

Om Lavazza

Lavazza er grundlagt i 1895 i Torino og er ejet af Lavazza-familien gennem fire generationer. Virksomheden er en af verdens største kaffeproducenter, og med hjælp fra datterselskaber og distributører, når Lavazza ud til mere end 140 lande, mens 70 procent af indtægterne kommer fra markeder uden for Italien. Lavazza har over 4.000 ansatte og havde en omsætning på 2,2 milliarder euro i 2019.

Lavazza er ifølge Reputation Institute blandt verdens 100 mest anerkendte mærker og ligger nr. 9, når det kommer til Corporate Responsibility i Global CR RepTrak 2019. Lavazza indtager dermed toppladsen inden for føde- og drikkevarer og som den førende italienske virksomhed. Lavazza opfandt kaffeblend-konceptet, der dækker over kunsten at kombinere forskellige kaffesorter fra forskellige geografiske områder, og dette er fortsat en karakteristisk detalje ved de fleste produkter. Virksomheden har mere end 30 års erfaring med produktion og salg af portionskaffesystemer og -produkter. Det var den første italienske virksomhed, der kunne tilbyde espresso-kapselløsninger, og Lavazza har produkter til alle segmenter: til hjemmet, away-from-home og til kontorer - altid med fokus på innovation i form af produkter og teknologi.

Som et led i den strategiske internationalisering, har Lavazza øget opmærksomheden omkring brandet igennem vigtige partnerskaber som fx Grand Slam-tennisturneringer i sportens verden og inden for kunst og kultur med anerkendte museer som New Yorks Guggenheim Museum, Hermitage State Museum i Skt. Petersborg og Melbourne’s National Gallery of Victoria.

Lavazza-koncernen består af franske Carte Noire og ESP (2016 og 2017), danske Merrild (2015), canadiske Kicking Horse Coffee (2017), italienske Nims (2017) samt australske Blue Pod Coffee (2018). Efter et opkøb i slutningen af 2018 blev Lavazza Professional Business Unit dannet og består i dag blandt andet af førende Office Coffee Sector (OCS) brands som Flavia og Klix.