Gabriel Pereira

Røde Kors-trøjerne indbragte over en kvart million kroner

Søndag den 21. september satte F.C. København sammen med Røde Kors og Unibet fokus på mental sundhed. Det skyldtes, at Røde Kors har oplevet en markant stigning i efterspørgslen på støtte til danskere i svære livsomstændigheder eller kriser.

For at støtte det gode formål gav Unibet sin sponsorplads på spillertrøjerne videre, og F.C. Københavns spillere gik derfor på banen i Parken mod Silkeborg IF iført en helt særlig spillertrøje med Røde Kors-logo på brystet.

Spillertrøjerne blev efterfølgende sat på auktion og har samlet indbragt 267.391 kr. Hele beløbet går direkte og ubeskåret til Røde Kors’ arbejde for mental trivsel og forebyggelse af ensomhed gennem frivillige fællesskaber.

Kampagnen er en del af partnerskabet mellem Røde Kors og F.C. København og et konkret eksempel på, hvordan sport, civilsamfund og erhvervsliv sammen kan tage ansvar.

Røde Kors Hovedstaden arbejder for at mindske ensomhed for voksne med manglende netværk og få relationer.

Vi oplever, at behovet er stort og søger derfor i øjeblikket flere frivillige. Du kan melde dig her, hvis du ønsker at bidrage som frivillig

>> Du kan læse mere om hele projektet her