Katja Moesgaard bliver ny COO

Katja Moesgaard er ansat som Chief Operating Officer, COO, og bliver ansvarlig for operationelle forhold og specifik ansvarlig for at varetage kommercielle forhold og forretningsmæssig udvikling af F.C. København og øvrige aktiviteter i Telia Parken.

Anders Hørsholt, der som CEO fortsat er øverst ansvarlig, fortæller:

”Vi er en virksomhed og klub, der altid skal være i bevægelse og blive stærkere. Derfor har det været vigtigt for os at styrke ledelsen i den daglige drift for at skabe mere tid og rum til at udvikle os yderligere i F.C. København og indenfor vores øvrige forretningsområder omkring stadion og kontortårnene."

"Det her skal være med til at give ledelsen endnu bedre forudsætninger for at hæve niveauet på alle områder. Vi har været meget grundige i vores søgen efter den helt rigtige person, og vi ser Katja som en stor kapacitet og en af landets absolut stærkeste profiler på det her område med hendes store faglig kompetence, erfaring og stærke personlige karakter."

"Vi glæder os meget over, at hun vil være med til at udvikle vores forretning, klubben og udfordre måden, vi gør det på i dag, så vi kan blive endnu bedre. Vi glæder os meget til at komme i gang med samarbejdet,” siger Anders Hørsholt.

Katja Moesgaard kommer fra en stilling som administrerende direktør i DBU A/S, hvor hun siden 2012 har været kvinden bag DBU’s forretningsmæssige og kommercielle udvikling. Det har blandt andet udmøntet sig i en vellykket billet- og fanstrategi, samt lanceringen af ny brandstrategi med En Del af Noget Større. Tidligere har hun også bestredet topposter i mediebureauret MEC og hos Nike.

”Jeg er stolt. For mig er det et drømmejob at få ansvaret for at drive og forretningsudvikle Telia Parkens aktiviteter, så det er tilpasset fremtidens behov med F.C. København som det absolutte fyrtårn."

"Det er en stor og spændende udfordring at skulle give københavnerne store oplevelser i deres fritid og ikke bare få flere til at komme til kampe og koncerter, men også at give dem en endnu bedre oplevelse, når de kommer i Telia Parken."

"Det er en stor opgave og konkurrencen er hård, så vi skal være dygtige og ambitiøse i at udvikle forretningen og oplevelsen. Men det er jeg også overbevist om, at vi er i stand til og at vi kan gøre FCK og Telia Parken til en endnu mere central del af København for alle i og omkring byen. Jeg ser virkelig frem til at komme i gang,” siger Katja Moesgaard. 
 
Katja Moesgaard tiltræder som COO snarest muligt.