PARKEN fortsætter fremgangen

PARKEN Sport & Entertainment A/S præsenterer det bedste resultat i selskabets historie

 

PARKEN Sport & Entertainment A/S’ indtægter steg i regnskabsåret 2005/2006 med 12,2 procent til 539,0 mio. kr. (462,5 i 2004/2005). Resultatet før transferaktiviteter, finansielle poster og skat steg med 25,6 procent til 109,9 mio. kr. (87,5 mio. kr. i 04/05). Resultatet før skat blev på 57,7 mio. kr. (55,1 mio. kr. i 04/05).

 

I indeværende regnskabsår (2006/2007) forventer PARKEN Sport & Entertainment A/S yderligere fremgang i indtægterne. Med erhvervelsen af Fitness.dk, fortsat fremgang på koncernens traditionelle aktivitetsområder samt F.C. Københavns kvalifikation til gruppespillet i UEFA Champions League som de væsentligste løftestænger forventes indtægterne at stige til niveauet 850 mio. kr. Resultatet før transferaktiviteter, finansielle poster og skat forventes i niveauet 150 mio. kr., mens resultat før skat forventes at ligge i niveauet 95 mio. kr.

 

- Vi fortsætter vores ekspansion, og årets resultat dokumenterer, at vores forretningsmodel er effektiv. Det siger en del om modellens bæredygtighed, at vi kan øge såvel indtægter som resultat i et år, hvor der af periodiske årsager har været et relativt beskedent antal koncerter og landskampe i PARKEN, siger bestyrelsesformand Flemming Østergaard, der blandt andet kan glæde sig over, at Lalandia fortsætter fremgangen samt at Billetlugen A/S nu er kommet igennem virksomhedens første udviklingsfase og derfor rapporterer sit første om end beskedne overskud.

 

F.C. København i kolossal fremgang
I modsætning til sidste år indstiller bestyrelsen i år til generalforsamlingen, at overskuddet bruges til konsolidering og medfinansiering af nye aktiviteter frem for udbetaling af udbytte:

 

- Vi har en meget solid markedsposition i flere vækstbrancher, og derfor vil det være fornuftigt at investere flere ressourcer i dels at fastholde og dels at udbygge vores positioner og dermed øge vores indtjening. Vi har allerede annonceret, at vi i sommeren 2009 åbner et nyt Lalandia ved Legoland i Billund, og det er vores strategi at ekspandere yderligere på en række andre områder, siger Flemming Østergaard.

 

De danske mestre i fodbold, F.C. København, oplevede i det forgangne regnskabsår stor fremgang på blandt andet antallet af kommercielle samarbejdspartnere, og koncernens indtægter på området er nu tæt på at runde 100 mio. kr. Salget af merchandise steg med hele 23 procent til cirka 25. mio. kr., og det gennemsnitlige tilskuertal til F.C. Københavns hjemmekampe i SAS Ligaen steg til 21.488. Når antallet af tilskuere til de europæiske kampe lægges til, så var Byens Hold hovedattraktionen for over halvdelen af de 787.000 gæster på Danmarks nationalstadion.

 

- Der er ingen tvivl om, at F.C. København for alvor er ved at cementere sin position som Skandinaviens dominerende fodboldklub. Kvalifikationen til UEFA Champions League gav genlyd i Europa, men det er lige så bemærkelsesværdigt, at vi har over 700 kommercielle samarbejdspartnere, et tilskuergennemsnit, der formentlig vil komme over 23.000 per kamp i indeværende sæson samt over 20.000 medlemmer i vores officielle fanklub. Det er det solide fundament, som deltagelsen i UEFA Champions League hviler på, siger Flemming Østergaard.

 

>>> Hent årsregnskabet som pdf-fil her!