På tur i tårnet

I dag har vi besøgt Salgsafdelingen der ledes af Dan Terkildsen, som er salgschef. Fra hjørnekontoret på 4. sal har FCK.DK sat ham stævne til en kort snak om arbejdet i en af Danmarks mest medieomtalte virksomheder.

Hvordan oplever i sådan en vinterpause som vi p.t. er inde i?

- Det er jo en lidt anden hverdag end når fodbolden står på. Det er oftest tidspunktet på året, hvor der skal gentegnes en del samarbejdskontrakter. Samtidig bruger vi selvfølgelig også meget tid på generel kontakt til vores samarbejdspartnere. Det sker blandt andet gennem vores årlige samarbejdsmesse, som foregår herinde i PARKEN. Det er et vellidt arrangement hvor der bliver skabt et stort netværk internt mellem vores samarbejdspartnere. Det er altid noget der ses frem til, siger Dan Terkildsen.

Man kunne godt forestille sig, at qua fodbolden ligger stille i øjeblikket, så sker der heller ikke så stor en tilgang af nye samarbejdspartnere. Passer det?

- Du har ret i, at det ville være logisk at antage det, men med vores afdelings setup, hvor vi har decideret opsøgende sælgere, så oplever vi det ikke på den måde. Vi har en jævn, løbende tilgang af nye samarbejdspartnere. Tilgangen kommer både på baggrund af vores egen måde at gøre tingene på, men selvfølgelig også på grund af det produkt som vi har at tilbyde. Men lad mig da samtidig fastslå, at et danmarksmesterskab lige giver et ekstra pust i tilgangen. Inden for de sidste 4-5 år har vi haft en kraftig stigning i antallet af kommercielle samarbejdspartnere, fortsætter Dan Terkildsen.

Hvordan oplever du samarbejdspartnernes indgangsvinkler til det at lave en aftale med F.C. København?

- Der er flere forskellige parametre der spiller ind, og det er forskelligt fra hver enkelt kunde. Vi har et uhyggeligt stærkt netværk business-to-business. Og det er der mange virksomheder der ser som et stort aktiv - "Part of the Game" om man vil. Der er også virksomheder der har en indgangsvinkel der ligger fokus på eksponering. Jeg tror ikke man finder en klub der er mere eksponeret i medierne end F.C. København. Det har en selvforstærkende effekt på samarbejdssiden. Udover vores netværk og eksponering, så har vi også så mange forskellige arrangementer at tilbyde som også gør det attraktivt at være samarbejdspartner herinde. Hver virksomhed har forskellige værdier for det at være en del af F.C. Københavns netværk.

Bruger i sådan en fire måneders fodboldpause på nye tiltag og evaluering?

- Nye tiltag og evaluering sker konstant. Når man siger navnet F.C. København så vil 9 ud af 10 tænke på fodbold, men i dag har vi jo mange andre ting i vores koncern. Blandt andet har vi FCK Håndbold som i hele vinterperioden spiller masser af kampe, hvilket vi også arbejder med. En anden ting vi også bruger en del tid på er RockShow, hvor vi forbereder en del forskellige ting. Vi har mange ting der hele tiden arbejdes med, så vinterpausen får os ikke til at slå fødderne op på bordet og slappe af - der er ikke på noget tidspunkt stille og roligt i Salgsafdelingen!, slutter Dan Terkildsen.



I vinterpausen er et af de spændende arrangementer - Samarbejdsmessen - et af de tiltag som der ses frem til