FCK og adidas forlænger partnerskabet

F.C. København og adidas er blevet enige om at forlænge partnerskabet der begyndte i 2012, så det nu løber frem til sommeren 2024.

Fokus i det fornyede partnerskab er, at sprede FCK og adidas endnu mere ud i de københavnske gader, at skabe værdi for begge parter og naturligvis give de bedste forudsætninger for, at skabe sportslige resultater.

”Vi er utrolig glade for det her partnerskab, hvor vi har lagt vægt på betydningen af, at interagere med vores by København, ligesom det er en af grundstenene i Strategi 2019+," siger Katja Moesgaard, COO i FCK.

"Vi har haft et samarbejde med adidas siden 2012, og derfor har vi i forhandlingsprocessen, lagt stor vægt på at udvikle vores partnerskab i takt med vores respektive målsætninger.”

”Vi ønsker at vise, at vi fortsat sammen kan skabe overraskelser i form af designs, kampagner og andre tiltag der viser, at vi begge er organisationer af tiden, og som ønsker at tage del i den positive fanudvikling, hvor vi oplever en vækst på  mere end 25% i tilskuertallet."

"Vi har sammen skabt et aftalefundament, der kan styrke vores position i København og internationalt. adidas er blandt verdens førende brands, de leverer påklædning i topklasse til vores spillere og de passer godt til os som en urban klub samt til ambitionen om at spille med de bedste i verden på alle områder."

"Vi har allerede taget mange positive skridt sammen, og vi glæder os meget til at udvikle partnerskabet yderligere i de kommende år, hvor vi vil skabe masser af værdi for hinanden,” siger Katja Moesgaard.

Hos adidas ser man også frem til en fælles fremtid og yderligere udvikling af et allerede stærkt partnerskab:

”Vi er meget stolte over at fortsætte det her succesfulde og lange partnerskab med F.C. København. Vores mål er at maksimere samarbejdet, så vi ikke bare har en effekt på fodbolden, men også på kulturen omkring den. Vi er meget begejstrede over at engagere os med klubben, fansene og København som by. Klubbens ambitioner og status passer perfekt til vores mål om at være markedsleder inden for fodbold. FCK styrker vores position i toppen af europæisk fodbold og vi ser frem til at vinde endnu flere titler sammen, siger Krystof Mejstrik, General Manager, adidas Nordics.