F.C. København opruster kommercielt

F.C. København er inde i en rivende udvikling, og de danske mestre har derfor styrket sig organisatorisk, hvor en kommerciel direktør og endnu en salgskonsulent netop er blevet ansat.



Rikke Dræbye Gantzhorn tiltræder den 1. april 2011 som kommerciel direktør for F.C. København, hvor hun bliver ansvarlig for udvikling af salg, sponsorer og markedsføring. Rikke har over 10 års succesfuld erfaring med salg, ledelse og marketing, og har senest haft det kommercielle ansvar for et af Danmarks største bilmærker, Peugeot. Hun har tidligere arbejdet som salgs- og marketingchef for Semler IT. Rikke er uddannet cand. merc. fra Copenhagen Business School med speciale i International Marketing and Management (IMM), og har under studiet blandt andet tilbragt seks måneder på Monterey Institute of Int. Studies i Californien.



Den 1. marts tiltrådte en gammel kending for mange fans af F.C. København.
Klubbens all-time topscorer, Todi Jónsson, har atter fået sin faste gang i PARKEN. Todi er således blevet ansat i klubben som Salgskonsulent. Todi vil sideløbende med denne stilling fortsætte sit hverv som angrebstræner på School of Excellence, hvor han én dag om ugen, videregiver sine erfaringer til de unge, talentfulde FCK’ere.



- Med ansættelsen af såvel Rikke Dræbye Gantzhorn som Todi Jónsson har vi sat overliggeren højt i bestræbelserne på at nå nye højder vedrørende vores kommercielle arbejde samt den fortsatte professionalisering af organisationen. Rikke kommer med masser af erfaring fra en branche, der ligesom fodbolden, er domineret af mænd, og har stærke strategiske værktøjer og et solidt netværk med i sin portefølje, siger F.C. Københavns administrerende direktør, Anders Hørsholt, og fortsætter:



- Todi har siden sit karrierestop skabt sig stor erfaring inden for salg og produktudvikling, og jeg er sikker på, at både Rikke og Todi kommer til at bidrage meget positivt i vores fortsatte arbejde med at gøre det endnu mere spændende og attraktivt at være en del af F.C. København, slutter Hørsholt.



Rikke Dræbye Gantzhorn ser frem til de nye udfordringer hos F.C. København:



- F.C. København er en meget spændende virksomhed i forandring, og et brand som alle i Danmark har en holdning til. Jeg glæder mig til at videreudvikle de gode og nære sponsorrelationer, der er i klubben samt optimere markedsføringen heriblandt loyaliteten og oplevelserne omkring en fodboldkamp, så vi får endnu flere tilskuere til at støtte op omkring Byens Hold, siger klubbens nye kommercielle direktør.