Strategi 2014-2016

F.C. København og PARKENs ledelse er klar med en ny strategi og handlingsplan for de kommende tre år, som skal få klubben til at kunne leve op til to målsætninger - en på det sportslige område og en for stadion. Her præsenteres den første del af strategien.
  1. Det sportslige niveau skal hæves til nye højder og for derved at kunne styrke de internationale resultater. Det indbefatter en ambition om at vinde det danske mesterskab 7 ud af 10 år og spille UEFA Champions League gruppespil hvert andet år.

  2. PARKEN skal være Europas mest interaktive stadion. Ambitionen er at alle fans, sponsorer og gæster i PARKEN skal have Skandinaviens klart bedste oplevelse, når de er i PARKEN.
For at kunne indfri målsætningerne bag strategiens første del har ledelsen besluttet at investere op mod 30 % mere end niveauet de seneste 3 år i klubbens kerneprodukt -- nemlig fodboldholdet og den sportslige afdeling i F.C. København.

Ligesom der vil blive investeret et tocifret millionbeløb i at gøre PARKEN til Europas blot femte stadion med wifi internet til samtlige gæster i løbet af 2014.

Strategien har været under udarbejdelse af direktionen i F.C. København og PARKEN i løbet af 2013, er godkendt af bestyrelsen og implementeringen af den er allerede påbegyndt.

Her kan du se og høre administrerende direktør, Anders Hørsholt, fortælle mere om tankerne bag strategien og handlingsplanen, der skal føre ambitionerne bag den ud i livet.