
Særlige FCK-trøjer på auktion – støt mental sundhed med Røde Kors og Unibet
Da F.C. Københavns spillere løb på banen i Parken den 21. september mod Silkeborg IF, var det i en ganske særlig trøje. På brystet var klubbens faste sponsor Unibet nemlig skiftet ud med Røde Kors’ logo.
Unibet havde givet sin sponsorplads videre for at sætte fokus på mental sundhed – et område, der berører mange danskere og som ofte er forbundet med ensomhed.
Overskuddet går ubeskåret til Røde Kors
Efter slutfløjt blev de specialdesignede F.C. København-trøjer sat på auktion. Hele overskuddet går ubeskåret til Røde Kors’ arbejde med mental trivsel og forebyggelse af ensomhed gennem frivillige fællesskaber.
Kampagnen er en del af det treårige partnerskab mellem Røde Kors og F.C. København og et konkret eksempel på, hvordan sport, civilsamfund og erhvervsliv sammen kan tage ansvar og bidrage til en vigtig samtale i samfundet.
>> Link til trøje-auktionen på odendo.dk
Du kan læse mere om hele projektet her.