PARKEN holder niveauet

Med en 14.plads på årets imageliste holder PARKEN lige præcis sin placering i den bedste tiendedel af dansk erhvervsliv.

 

Efter at have braget direkte ind på en 13. plads i sidste års udgave af Berlingske Nyhedsmagasins Imageundersøgelse er PARKEN Sport & Entertainment i år faldet en enkelt plads tilbage. Analysen, der hvert år offentliggøres i det såkaldte "Guldnummer", har været gennemført i 22 år, men sidste år var første gang, at danske erhvervsledere skulle forholde sig til PARKEN Sport & Entertainment.

 

I år skulle erhvervsfolkene give karakterer til 140 danske virksomheder på områder som ledelse, innovation, kommunikation og finansiel styrke. Årets imagevinder var endnu engang Novo Nordisk foran Danfoss og Lego. På pladserne rundt omkring PARKEN finder man internationale mastodonter som Coloplast (11), A.P. Møller Mærsk (13) og Jysk (15). PARKENs pæne imageplacering blev hentet hjem på flotte placeringer i kategorien Kommunikation (3), Innovation (7) og Ledelse (9). Af øvrige store selskaber kan nævnes Bang & Olufsen (31), Nordea (22) og Tivoli (40).

 

- Jeg er særdeles tilfreds med, at vi holder det høje niveau fra sidste år. Endnu kan vores omsætning ikke måle sig med de største internationale virksomheder i top 25, men vores brand er alligevel stærkt nok til, at vi imagemæssigt distancerer ni ud af ti danske virksomheder. Det er en stor cadeau til vores medarbejdere, siger bestyrelsesformand Flemming Østergaard.