Jacob Lauesen

Lauesen efter tre store aftaler: En blåstempling af vores strategi

De seneste dage er der offentliggjort tre meget store main partnerskaber med adidas, Unibet og Carlsberg. Alle mangeårige partnere, der har valgt at øge deres engagement i klubben med fokus på at gøre det endnu bedre at være F.C. Københavner.  

Direktør Jacob Lauesen ser de tre store aftaler som en direkte udløber af strategi ”Vi er København”.

Det højeste niveau nogensinde
”Vi har sammen løftet F.C. Københavns brand til det højeste niveau nogensinde. Vi har en stærk platform i verdens bedste by og leverer på banen, på tribunen og på kontoret. Derfor kan vi løfte barren sammen med vores samarbejdspartnere," siger Jacob Lauesen.

”Det har vi været i stand til, fordi vi har arbejdet sammen og i samme retning på tværs af klubben. Det har givet en udvikling både sportsligt, i Parken og kommercielt, hvor vores største partnere ikke alene tror på den rejse, vi er på – de vil også være en aktiv del af den."

"Det bliver de i høj grad med de nye aftaler, der ikke kun er økonomiske på et nyt niveau, de er det også i deres indhold, og tankerne er helt i tråd med strategien,” siger Jacob Lauesen.

Et stærkt fundament
Aftalerne med adidas, Carlsberg og Unibet giver ifølge Jacob Lauesen også et stærkt fundament at bygge videre på.

”Samlet set har vi taget et skridt eller halvandet op. Det bidrager til det økosystem og den base, vi bygger videre på. Den stærke økonomi og de nye muligheder i aftalerne gør, at vi har en soliditet i de kommende år, så vi er mindre sårbare, hvis det i perioder bliver stolpe ud på banen, eller Parken i perioder ikke er fyldt nok op,” siger Lauesen.  

Langvarige partnerskaber
Med forlængelserne med adidas, Unibet og Carlsberg kommer de tre partnere med deres nye aftaler op på en samlet anciennitet i FCK på mere end 50 år.

”Det er fantastisk, og vores kendskab til hinanden gør det meget lettere. Men selvom vi har været sammen i mange år, så er vi med de nye aftaler også kun lige begyndt og kan opnå meget mere,” fortsætter Jacob Lauesen.

Strategien realiseres hurtigere end forventet
”Vi har arbejdet med vores strategi i godt halvandet år, og vi er på langt de fleste punkter lykkedes – også hurtigere og bedre, end vi havde troet."

"To gange Champions League, to mesterskaber, stor tilskuervækst, fantastisk kulisse i Parken og en kommerciel tilgang, der høster international anerkendelse, har tilsammen hævet barren, når vi benchmarker vores kommercielle aftaler med udlandet."

"Det er ikke normalt i en skandinavisk kontekst, og det giver os et meget solidt fundament at bygge fremtidens F.C. København på."

”Det betyder meget for os, at vi er i mål med de tre store main partner aftaler, og at vi sammen med vores partnere kan løfte klubben og oplevelsen som F.C. Københavner endnu mere."

Nye initiativer allerede i år
"Der er mange fede initiativer i aftalerne, som vi glæder os til at folde ud sammen med vores partnere allerede i 2024. Alle tiltag har det udgangspunkt, at de skal være til glæde og gavn for vores fans og vores klub,” slutter Jacob Lauesen.

Faktaboks