Ståle: - Vi er nu i en position med muligheder

Hørsholt: - Vi skal eje København

I de seneste dage har medierne sat fokus på F.C. København. Det har dog ikke drejet sig så meget om den sportslige succes, men mere om de strategiske ændringer, der er blevet foretaget i klubben. FCK.DK satte sig ned med administrerende direktør, Anders Hørsholt, for at få en uddybende forklaring på de seneste dages skriverier.

 

Medierne buldrer løs med temaer som opsplitning og ingen sammenhæng mellem F.C. København og PARKEN Venues (der driver PARKEN, -red.) længere. Hvordan forholder det sig i virkeligheden?

 

- Virkeligheden er noget anderledes. Vi har i flere måneder arbejdet med de nye strategiske ændringer. Bestyrelsen besluttede nemlig sidste år, at samle F.C. København og PARKEN Venues under én organisatorisk enhed for at sikre ledelsesmæssig sammenhæng, forstærke samarbejdet og loyaliteten på tværs, styrke sammenholdet samt sikre resultatforbedringer. Opsplitningsdebatten er afstedkommet af, at medierne har valgt at fokusere på de selvstændige budgetter for selskaberne. Det betyder dog ikke, som jeg lige har nævnt, at samarbejdet svækkes – tværtimod, starter Anders Hørsholt.

 

Der gik et gys gennem mange FCK-fans, da de kunne læse flere steder, at PARKEN kunne blive hjemmebane for andre fodboldhold. Hvad er din kommentar til det?

 

- Historisk set har andre end F.C. København anvendt PARKEN som hjemmebane. Brøndby IF har lejet sig ind, Lyngby BK har lejet sig ind, Fremad Amager har lejet sig ind og senest lejede FC Nordsjælland sig ind sidste år. Der er således intet nyt i det og det vil også i fremtiden være en mulighed. At forestille sig, at en anden klub vil have PARKEN som permanent hjemmebane, er ikke aktuelt. PARKEN er hjemmebane for F.C. København og det danske A-landshold, ligesom Pokalfinalen også historisk set bliver afviklet i PARKEN, konstaterer Hørsholt og fortsætter:

 

- Som jeg tidligere har nævnt, arbejder vi ambitiøst og aggressivt med F.C. Københavns brand på såvel den sportslige som den kommercielle side. Når F.C. København spiller i PARKEN, skal vi ”eje” København, og vi er i fuld gang med at virkeliggøre de målsætninger. Foråret skydes i gang med storkampen mod Chelsea FC, hvor vi skyder løsbilletsalget i gang på onsdag. Herefter venter Brøndby IF og fem andre Superligaopgør, og interessen for alle vores kampe er eksploderet henover vinteren. Vi har nu over 11.000 sæsonkortholdere, antallet af kommercielle samarbejdspartner vokser hele tiden, og jeg ser derfor virkelig frem til et fantastisk FCK-forår med masser af fans på tilskuerpladserne, topklasse-fodbold på grønsværen, og generelt store oplevelser. Ingen skal være i tvivl om, at målsætningen med F.C. København er at blive stærkere, større og bedre, slutter Anders Hørsholt.

 

>>> Læs mere om billetsalget til F.C. København – Chelsea FC her

 

>>> Læs mere om billetpriser mv. til forårets Superligakampe her

 

>>> Læs mere om sæsonkort her