Anders Hørsholt: Er Superligaen syg?

Hørsholt gør status

I søndags lagde F.C. København låg på efterårssæsonen anno 2012, og kan nu se frem mod endnu et spændende år, når fodbolden skydes i gang igen i marts. Inden da er det dog på sin plads at kigge tilbage på efteråret og gøre status.

Det har været et begivenhedsrigt efterår i PARKEN og F.C. København. Løverne går på juleferie med et forspring i Superligaen på ikke færre end 12 point, og FCK har i gennemsnit lavet 2.35 point per kamp i de 20 spillede runder, der har budt på hele 46 løvemål.

- Det er et imponerende pointgennemsnit for en forholdsvis nysammensat trup, og selv om vi naturligvis havde ambitioner om at vinde DBU Pokalen og komme videre i Europa, så har efteråret vist, at vi har et hold på vej frem, og at den sportslige afdeling gør et godt stykke arbejde, som vi glæder os meget til at følge videre i foråret, siger administrerende direktør Anders Hørsholt og fortsætter:

- Især to ting, synes jeg er værd at fremhæve i forhold til det sportslige efterår i FCK. Den ene er vores nye cheftræner Ariël Jacobs, der har taget København med storm. Måden han arbejder sammen med sin stab på, og måden han respekterer vores værdier og kultur på, er imponerende. Den anden er School of Excellence, der nu har leveret hele fem spillere til vores stærke Superligatrup på under et år. Det fortjener hele den sportslige afdeling et stort skulderklap for.

Uden for banen har F.C. København også oplevet fremgang. Der er en f.eks. en fremgang på 1½ % på antallet af tilskuere til kampene i PARKEN i forhold til sidste efterår.

- Vi har i FCK indledt et ambitiøst samarbejde med vores mange fans, hvor der er blevet – og bliver – lyttet begge veje. Og i en tid, hvor der er meget fokus på færre tilskuere til de fleste sportsgrene i Danmark, så kan vi nu konstatere, at vi har haft en fremgang på tilskuertallet i PARKEN i forhold til sidste efterår. Vi har også fået ansat en fankoordinator, og jeg tror på, at den positive udvikling kan fortsætte, når vi samtidigt har et spændende og underholdende fodboldhold, og vi gør meget ud af, at oplevelserne for vores fans og gæster i PARKEN hele tiden bliver bedre, siger Anders Hørsholt.

På den kommercielle side har efteråret også været opløftende i en ellers generelt svær tid for branchen. Så sent som i sidste uge indgik FCK en aftale i millionklassen med SPORT-MASTER, der har købt sponsoratet af D-tribunen i PARKEN for de næste 3½ år.

- Gennem hele efteråret har vi haft et højt antal både gen- og nytegninger af sponsorater, og samtidig fået nogle utrolig stærke brands ind i vores netværk. Vi har opbygget stærke relationer mellem vores sponsorer, og skabt nye samarbejder med aktiveringsivrige virksomheder. Det arbejde fortsætter ufortrødent i 2013, og også her ser jeg meget frem til, at vi bliver endnu stærkere og større.

- Alt i alt kan vi se tilbage på et tilfredsstillende efterår, og jeg vil gerne ønske alle fans, frivillige, vores dygtige stewards og sponsorer af F.C. København en rigtig glædelig jul og et godt nytår. Vi glæder os til at fejre flere sejre med jer alle i det nye år, slutter Hørsholt.