Den nye hjemmebanetrøje i butikkerne

F.C. København og adidas forlænger samarbejdet til 2020

Da F.C. København og adidas i 2012 indgik deres første fireårige sponsoraftale, var det med høje ambitioner om et stærkt og langsigtet samarbejde. Nu kan Skandinaviens største klub og verdens største sportsbrand så tage hul på et nyt fælles kapitel på og uden for banen. 

”Det her er en vigtig aftale for os, som vi er meget glade for og stolte af. Det er den største aftale, vi har lavet på det her område i F.C. Københavns historie, og den viser, at vi har en kommerciel værdi, som gør, at et globalt brand som adidas vil engagere sig yderligere i et samarbejde med os. Samtidig er kontraktens længde vigtig for vores muligheder omkring udviklingen af det allerede gode samarbejde på sigt.” siger Administrerende Direktør i F.C. København, Anders Hørsholt. 

Hos adidas Danmark er der ligeledes stor tilfredshed den nye aftale: 
 
”F.C. København er Skandinaviens største klub og det helt rigtige match for adidas. Vi har været glade for de første fire år og ser et kæmpe potentiale i at styrke samarbejdet i fremtiden. F.C. Københavns værdier og visioner passer til adidas’ brand og fodboldstrategi og derfor har en forlængelse af samarbejdet været højt prioriteret,” siger Lars Rønne, nordisk chef for marketing og kommunikation hos adidas. 

Med aftalen indgår F.C. København også de kommende år i en eksklusiv kreds af klubber med de tre klassiske adidas-striber på trøjerne. Også giganter som Bayern München, Real Madrid, Chelsea F.C., Manchester United, Juventus, A.C. Milan m.fl. spiller i adidas.