108 nye sponsorer i FCK

F.C. København oplever et sandt "sponsorboom". På lidt over tre måneder i 2002 har klubben fået 108 nye kommercielle samarbejdspartnere.

Der tales meget om økonomisk krise i dansk fodbold i øjeblikket, men branchens negative image har ikke haft konsekvenser for de danske mestre evne til at tiltrække nye sponsorer. Tværtimod oplever F.C. København en stor tilgang af nye sponsorer - eller som man foretrækker at kalde dem i klubben: Kommercielle samarbejdspartnere. Med tilgang af 108 nye samarbejdspartnere på lidt over tre måneder har klubben nu totalt over 400 virksomheder i kredsen af kommercielle samarbejdspartnere.

Administrerende direktør i F.C. København, Flemming Østergaard, er ikke i tvivl om årsagerne til fremgangen:
-For det første har vi et godt kerneprodukt, hvor vore samarbejdspartnere får noget for pengene. Vi har et kompetent og attraktivt spillende hold, et moderne stadion og mange tilskuere. Det er helt enkelt sjovt at komme i PARKEN, når F.C. København spiller. For det andet gør vi meget ud af markedsføringen af klubben, og for det tredje arbejder vi meget bevidst og konstant med at hente nye kommercielle samarbejdspartnere til klubben, siger han.

Forbedrer faciliteterne
Den overvejende del af de nye kommercielle samarbejdspartnere er blevet medlemmer af enten F.C. Københavns Company Club eller Klub 100, der koster henholdsvis 21.700 kroner og 42.500 kroner om året. Der er dog også indgået aftaler med en håndfuld såkaldte VIP-partnere, hvor prisniveauet er seksciftret. Ifølge Flemming Østergaard vil fremgangen fortsætte:
- Vi overvejer i øjeblikket, hvordan vi kan forbedre faciliteterne for vore erhvervsklubber, og jeg er sikker på, at vi kan fortsætte fremgangen. Lige nu bruger vi naturligvis den forestående Brøndby-kamp som løftestang i bestræbelserne på at tiltrække nye kommercielle samarbejdspartnere. Det er ret effektivt.

F.C. København forventer, at indtægterne fra kommercielle samarbejdspartnere vil runde 43 millioner kroner i indeværende regnskabsår.