Parken

F.C. København klar med ny strategi

Bestyrelsen i PARKEN Sport & Entertainment A/S har godkendt en ny strategi for F.C. København under titlen ”Vi er København”.

Strategien er den mest ambitiøse i klubbens historie og indeholder store investeringer i både den kommercielle og sportslige del af klubben.

Målsætningen for “Vi er København” er at løfte F.C. København til nye højder.

Sportsligt bliver ambitionen i den nye strategi, at klubben frem mod 2027 deltager i UEFA Champions League gruppespillet hvert andet år i gennemsnit.

Kommercielt skal omsætningen hæves til mere end 350 mio. kr. via strategiske investeringer i bedre faciliteter og målrettede kommercielle tiltag.

Samlet set skal omsætningen for F.C. København og stadion løftes til mere end 700 mio. kr. om året på tværs af de sportslige og kommercielle forretningsområder.

- - - -

Agerholm: Nyt ambitionsniveau og markante investeringer
”Det er den mest omfattende strategi i F.C. Københavns historie," siger Allan A. Agerholm, formand i PARKEN Sport & Entertainment.

"Vi ønsker at bringe klubben op på et nyt ambitionsniveau, sportsligt og kommercielt, via markante investeringer på tværs af stadion, kommercielle indsatser og den sportslige sektor."

"Bestyrelsen og hovedaktionærerne er meget glade for det store og grundige arbejde, den daglige ledelse har lavet i tæt samarbejde med Formandsskabet, så vi glæder os til at præsentere strategien med de største ambitioner for klubben nogensinde.”

Lauesen: Et kvantespring på det kommercielle område
På det kommercielle område medfører den nye strategi blandt andet en tre-cifret millioninvestering i nye hospitality-faciliteter i Parken samt flere nye kommercielle tiltag.

”Alle store organisationer skal udvikle sig løbende, og F.C. København skal være dominerende herhjemme på det kommercielle område," siger direktør Jacob Lauesen.

"Med de tiltag, vi har igangsat, og dem der er på vej, vil vi tage et kvantespring frem på det kommercielle område. Kernen er den helhedsoplevelse, vi ønsker at tilbyde i Parken og omkring F.C. København, og vores ambitiøse mål er at løfte omsætningen på det kommercielle område til mere end 350 mio. kr. om året."

”Vi ønsker også at blive en stadigt større del af København og ved, at fokus på bæredygtighed og udvikling af byen er afgørende for vores fremtid. Der vil vi tage et stadigt større ansvar for som en integreret del af strategien 'Vi er København',” siger Jacob Lauesen.

PC: Vi hæver ambitionerne og investeringer betragteligt
Sportsligt hæver F.C. København de internationale ambitioner betragteligt. Målsætningen er, at klubben i gennemsnit deltager i gruppespillet i UEFA Champions League hver anden sæson og i europæisk gruppespil de øvrige sæsoner.

”F.C. København er sat i verden for at spille med de bedste og sætte byen på det europæiske landkort," siger sportsdirektør Peter Christiansen.

"Vi skal være en international fodboldklub, og det er et meget ambitiøst mål for en dansk klub at spille Champions League-gruppespil hvert andet år."

"Vi er overbeviste om, at vi har fundamentet til at tage det næste skridt med afsæt i den nye strategi, og vi vil hæve vores investering i fodbolddelen betragteligt."

"Kombineret med en gentænkt trupsammensætning, en talentafdeling på internationalt niveau samt vores FCK-model omkring filosofi, spillestil og metodik, mener vi, at vi kan være konkurrencedygtige i forhold til at spille Champions League-gruppespil hver anden sæson i gennemsnit frem mod 2027."

"Det er ambitiøst, men det er også sådan det skal være i en klub som F.C. København, og vi er parate til at tage udfordringen op,” siger Peter Christiansen.