Carlsberg forlænger deres samarbejde i 5 år

Carlsberg forlænger deres samarbejde i 5 år

Sponsoratet skal løfte F.C. København og dansk fodbold til et internationalt niveau.

Carlsberg og F.C. København har forlænget samarbejdet med yderligere 5 år. Den nye sponsoraftale løber til 30. juni 2016. Aftalen løfter Carlsbergs engagement til helt nye højder i dansk fodbold, og for F.C. København er det skelsættende, at der indgås en sponsoraftale på et højt internationalt niveau.

- Vi er meget stolte af at udvide det gode samarbejde med Carlsberg. Jeg ser den nye aftale som et resultat af den professionalisering F.C. København målrettet har iværksat, samt som en anerkendelse af vores høje kommercielle og sportslige niveau. Aftalen er med til sikre det fortsatte arbejde mod indfrielsen af vores høje sportslige målsætninger og ambitioner, sige koncerndirektør Anders Hørsholt og fortsætter:

- F.C. København er Nordens ubestridte fodboldflagskib og Carlsbergs logo på vores trøjer understøtter bestemt dette.

Adm. direktør for Carlsberg Danmark, Jesper Jørgensen:

- Carlsberg har i en årrække set, hvordan F.C. København har leveret det ene storslåede sportslige resultat efter det andet. Vi har flere sponsorater i Superligaen, men dette er noget helt unikt. En anerkendelse af F. C. Københavns enestående position på den europæiske fodboldarena. Desuden har F.C. København viljen og evnen til at gøre dette sponsortiltag til en god investering til fordel for alle.



Fakta:
FC. København blev stiftet 1. juli 1992 som en overbygning mellem KB og B1903. Carlsberg har været hovedsponsor for F.C. København siden 2002. Carlsberg Danmark har i Superligaen udover samarbejdet med F.C. København, sponsorsamarbejde med OB, Silkeborg, Brøndby og er via DBU landskamppartner med det danske landshold. Også internationalt satser Carlsberg på fodbold bl.a. gennem sponsoratet af europamesterskaberne og Liverpool.