3-3 i guldkampen

Ambitiøse mål for tilskuertallet

I den seneste periode har debatten omkring F.C. Københavns tilskuertal i Superligaen været et tema i medierne og blandt fans af klubben. Et emne som F.C. København selvfølgelig er meget opmærksomme på, men samtidig ønsker at nuancere.

- Der er ikke nogen tvivl om, at vi i F.C. København har fokus på vores tilskuertal i Superligaen. Vi kan konstatere en nedadgående tendens i de seneste fire sæsoner fra at vi i 2007/08 havde et snit på 18.153, til i 2010/11 at have et snit på 17.317. Det er dog ikke nær så markant som det bliver udlagt andre steder, siger administrerende direktør, Anders Hørsholt, med reference til nedenstående graf og fortsætter:

- Vi har en klar ambition om at nå et tilskuersnit i Superligaen på 25.000 i sæsonen 2014/15, og det vil vi arbejde stenhårdt efter.

Rekordsalg af sæsonkort
- Vi har i indeværende sæson solgt flere sæsonkort end nogensinde tidligere. Det er positivt, og viser at vi er på rette vej. Samarbejdet med vores sponsorer om at få en højere udnyttelsesgrad af deres billetter skal udvikles, og det vil få en positiv effekt på tilskuertallet i Superligaen, konstaterer Hørsholt, der lover handling bag ordene:

-Vi har netop indgået et samarbejde med Wibroe, Duckert & Partners omkring en styrkelse af vores brand for derigennem at gøre det mere attraktivt at følge F.C. København. Vores egen organisation arbejder på højtryk med nye initiativer samt at optimere forholdene for såvel fans, sponsorer og øvrige tilskuere, og vi forventer at denne indsats får en positiv effekt på tilskuertallet i Superligaen, slutter Anders Hørsholt.


Grafen ovenfor illustrerer F.C. Københavns og Superligaens tilskuerudviking siden 2007