F.C. København og Samsung Electronics løfter stadionoplevelsen i Telia Parken

Skærmene fra Samsung vil blive sat op på alle publikumsområder i løbet af 2015 og vil løfte stadionoplevelsen for fans af F.C. København og for publikum til koncerter og arrangementer i Telia Parken, der kommer op i absolut europæisk elite i forhold til det visuelle og interaktivitet:

- Det her vil sætte en helt ny standard for stadionoplevelser i Danmark og hæve det til et nyt niveau. Telia Parken bliver et af kun fem stadions i Europa med denne fulde interaktive løsning med både WiFi og skærme. Vi ønsker et stadion, hvor vores fans og gæster ikke går glip af et eneste sekund af underholdningen uanset, hvor de er, og samtidig vil vi producere masser af nyt unikt og interessant indhold til de store video-vægge. Det vil styrke tilknytningen til F.C. København og give vores gæster til koncerter en endnu mere helstøbt oplevelse, uddyber administrerende direktør Anders Hørsholt.

Samarbejdet med Samsung Electronics kommer som næste trin i at udvikle det interaktive stadion, der blev startet med en total WiFi løsning som det første stadion i Danmark og nu altså får et visuelt indtryk, der vil ændre Telia Parkens udseende og udtryk.

Hos Samsung Electronics er der tilfredshed med indgåelsen af samarbejdsaftalen, som vil give Samsung eksponeringsmuligheder på flere planer:

- Vi ser meget frem til samarbejdet med F.C. København og Telia Parken. For Samsung er det en unik mulighed for at sætte et markant fingeraftryk på F.C. Københavns hjemmebane og Danmarks nationalstadion. Vores video-skærme vil give F.C. København mulighed for fleksibelt at styre det indhold, tilskuerne skal møde – og dermed skabe en mere interaktiv og levende oplevelse. F.C. København er Danmarks største klub og både værdier og ambitionsniveauet derinde passer perfekt til det, vi hos Samsung ønsker at signalere, siger Claus Holm, Managing Director i Samsung Electronics i Danmark.

Hos F.C. København er der ligeledes begejstring og stolthed, over et stort og langvarigt samarbejde med én af verdens største globale koncerner.

- Vi er naturligvis meget tilfredse med denne samarbejdsaftale, vi har fået i stand med Samsung. Det er en markant blåstempling af vores projekt og vores ambitioner generelt, at en global koncern som Samsung ønsker at indgå et både stort og langsigtet samarbejde med F.C. København. Vi ser meget frem til samarbejdet og til at give vores fans og publikum en unik stadionoplevelse, siger administrerende direktør i F.C. København, Anders Hørsholt.

Ophængningen af de nye skærme vil blive påbegyndt snarest. Dette betyder, at fans og publikum vil kunne opleve de nye features i Telia Parken i løbet af den kommende sæson.