F.C. København og Carlsberg løfter totaloplevelsen i Parken

F.C. København og Carlsberg har endnu engang forlænget partnerskabet og indgået en ny femårig aftale, der cementerer Carlsbergs plads som én af F.C. Københavns allerstørste partnere.

Den nye aftale sikrer blandt andet Parkens gæster et større udvalg af drikkevarer, nye innovative bodformater og en forvandling af C-tribunen.

Den nye aftale baserer sig på et fælles ønske om at løfte totaloplevelsen i Parken, og forandringerne går i gang med det samme.

”Sammen med Carlsberg har vi store ambitioner om at udvikle og forbedre oplevelsen i Parken, og derfor sætter vi nu gang i store forandringer til glæde for vores mere end en million gæster. Vi glæder os til at rulle det hele ud, og vi tør godt sige, at vi også kan byde på nogle store overraskelser undervejs,” fortæller kommerciel direktør i F.C. København, Mikkel Grove Lindsted.

Helt konkret bliver der nu investeret markant i en modernisering og forbedring af den infrastruktur, der bringer øllet rundt i Parken, så man i fremtiden kan tilbyde en endnu bedre øloplevelse til gæsterne.

Samtidig bliver udvalget af drikkevarer langt større, og Carlsberg brygger også på en helt ny og unik F.C. København øl.

Når kalenderen tillader det, bliver Carlsbergs branding på C-tribunen desuden forvandlet til F.C. Københavns farver, og det samme gælder også flere barer rundt omkring i hovedstaden.

Flere initiativer i den nye aftale vil løbende blive afsløret.

”Det er en væsentlig del af Carlsbergs Københavnske ophav at arbejde tæt sammen med F.C. København. Begge parter har dybe rødder i verdens, formentlig, bedste by, og vi ønsker i dén grad at give noget tilbage til københavnerne gennem vores samarbejde med F.C. København, og det mener vi i høj grad, at vi gør med den nye aftale,” siger Carlsberg Danmarks adm. direktør, Peter Haahr Nielsen.

Det er et af dansk fodbolds stærkeste og længste partnerskaber, der bliver forlænget med yderligere fem år frem til 2029.  

”Carlsberg, F.C. København og Parken har hørt sammen i årtier, og vi er stolte af, at vi skal fortsætte sammen. F.C. København står stærkere end nogensinde før, og det afspejler sig i omfanget, ambitionerne og initiativerne i den nye aftale. Så selvom vi har været i partnerskab længe, så er der meget mere i vente,” siger F.C. Københavns kommercielle direktør, Mikkel Grove Lindsted.

”Vi løfter barren med den nye aftale, og det giver os nogle store muligheder for at rykke på oplevelsen herinde. Som gæst vil man komme til at opleve en forbedring i Parken, hvad angår kvalitet, ekspeditionstid og udvalg,” siger Brian Månsson, Director of Venue hos F.C. København.

Aftalen træder i kraft fra sommeren 2024, men implementeringen er allerede begyndt. Udrulningen af de mange nye initiativer vil også undervejs involvere F.C. Københavns fans, der således vil få indflydelse på nogle af de konkrete beslutninger angående oplevelsen i Parken.

Som led i aftalen vil Carlsberg desuden fortsat være at finde på ærmet af spillertrøjerne.