I tilfælde af begrænset kapacitet
Grundet omstændigheder omkring Covid-19 er kapaciteten til sæsonen 2020/21 første kampe begrænset, og vi forventer, at det også vil gælde de kommende hjemmekampe.

Derfor skal vi til en start sikre, at vi udnytter kapaciteten bedst muligt. Det gør vi blandt andet ved at sikre, at vi kun tilbyder billet til dem, der rent faktisk har mulighed for at deltage på kamptidspunktet.

Opskrivning - vi skal høre fra dig!
Vi sender forud for hver hjemmekamp en e-mail til alle sæsonkortholdere og abonnenter, hvor vi beder alle  melde tilbage, om de ønsker at deltage - eller ikke ønsker at deltage.

Har man som kortholder/abonnent ikke meldt tilbage via formularen i e-mailen inden fristen, betragter vi det som om, at du ikke ønsker at deltage.

Tilbagemeldingen skal ske via den e-mail du modtager og kun svar givet inden fristen bliver taget i betragtning.

Hvis du er sæsonkortholder eller abonnent og ikke får en en e-mail fra os, så kontakt os venligst på kundeservice@fck.dk. 

Vigtig info til dig, der overvejer at købe sæsonkort eller abonnement
Hvis du først køber sæsonkort eller abonnement i dagene frem til fristen, så bliver du automatisk registreret med et ønske om adgang til den kommende hjemmekamp og får derfor ikke en e-mail om opskrivning. Vi betragter altså dit køb som et ønske om adgang til den kommende hjemmekamp helt automatisk.

Sæsonkort eller abonnementer købt efter kapaciteten er fordelt blandt fans bliver IKKE taget i betragtning til den pågældende hjemmekamp grundet restriktionerne, og der ydes ikke kompensation for kampen for kort og abonnementer, der er købt efter den dato. Dette oplyses naturligvis forud for købet, hvis du bliver berørt af dette.

Loyalitetspoint og rotationsprincip
Vi forsøger at sikre, at vi kan få så mange sæsonkortholdere og abonnenter ind til kampen som muligt. Skulle der være flere sæsonkortholdere og abonnenter, der ønsker at blive tilbudt billet til DERBY, end der er kapacitet til, så fordeles billetterne efter loyalitetspoint og efter et rotationsprincip. Vi forventer ikke, at der bliver et åbent salg af billetter.

Efter fristen for tilbagemelding, kontakter vi senere på dagen alle, der har ønsket adgang til kampen - uanset om man bliver tilbudt billet eller ej.

Bliver du tilbudt billet, får du en frist for afhentning af din billet, som skal overholdes. Ellers bliver den tilbudt til andre, der har ønsket adgang. Billetterne er personlige og kan ikke videredistribueres.

Gruppe 1 & gruppe 2
For at tilgodese de kortholdere og abonnenter, der har købt i den dyreste priskategori, bliver billetter til DERBY udbudt i to forskudte "afhentningsgrupper" - gruppe 1 og gruppe 2. 

  • Gruppe 1 består af sæsonkortholdere og abonnenter med plads i: C6, C7, C9 & C10 (priskategori 1 på C-tribunen) samt A-tribunen.
  • Gruppe 2 består af sæsonkortholdere og abonnenter med plads i: alle andre afsnit i Parken.

Når vi sender info ud til de personer, der bliver tilbudt billet, vil Gruppe 1 blive kontaktet først og have mulighed for at vælge pladser først.

Efterfølgende bliver personer i Gruppe 2 kontaktet via mail, når de kan afhente deres billetter.

Det er derfor vigtigt, at man som sæsonkortholdere/abonnent holder et vågent øje på sin e-mail, i perioden op til alle hjemmekampe. 

Venne-funktionen
Vi ved, hvor vigtigt det er for de fleste at kunne gå til fodbold sammen med venner og familie. Derfor er det også muligt at benytte sig af venne-funktionen ved afhentning af billetter, så man som gruppe kan hente billetter sammen.

Læs mere om venne-funktionen her.

Hvis du får plads og ikke kan komme alligevel
Hvis du bliver tilbudt og har hentet en billet og af en eller anden grund ikke kan komme til kampen alligevel, så beder vi dig venligst om at give hurtigt besked til kundeservice@fck.dk, så andre kan få glæde af pladsen.

Hvis du har fået plads og ikke kommer til kampen og ikke har givet os besked på forhånd, så kommer du - uanset antal loyalitetspoint - "bagest i køen", når vi fordeler pladserne til den næste hjemmekamp med begrænset fremmøde.

Standby
Hvis du i første omgang ikke har loyalitetspoint nok, får du besked om, at du er på standby. Hvis der er billetter, der ikke bliver afhentet inden fristen, bliver de tilbudt til standby-listen ud fra loyalitetspoint.

Så hvis du har ønsket adgang og i første omgang får et "desværre", så er alt håb ikke ude for at komme til kampen - måske kan du stadig nå at få en plads.

Fordelingen til næste hjemmekamp efter rotationsprincip
De fans, der har ønsket plads til en kamp men ikke bliver tilbudt billet til den givne kamp, kommer "forrest i køen", hvad angår loyalitetspoint, når vi fordeler pladser til den efterfølgende hjemmekamp.

Kompensation
Eventuel kompensation vil ske halvårligt - dvs første gang efter efterårssæsonen - og ikke efter hver kamp i sæsonen, og vi vil senere informere mere om proceduren for dette.

I lighed med sidste sæson kan du få kompensation for de kampe, som du har ønsket at komme til, men ikke har fået adgang til. Du vil igen få mulighed for at fravælge kompensation og eventuelt donere til udvalgte formål.